FANDOM

Public domain Достоверността на описаното в статията събитие, явление, обект или факт е ниска
Чупакабрас (на исп. - Chupacabras) или Чупакабра е името на същество нападащо различни видове животни в Северна, Централна и Южна Америка. Достоверността на съществото е подлагана на силно съмнение, тъй като досега няма уловен и изследван представител на вида му, нито има събрани материални следи, които могат да бъдат подложени на научен анализ и изследване. Първите сигнали за съществуването му датират от 1960 година от боливианските Анди и максимална популярност набира през 1990 година, когато образът му се превръща в обект на производство на сувенири и туристическа атракция. Името идва от испанската дума "чупа" (chupa), означаваща "смуче, изсмуква" и "кабрас" (cabras, ед. ч. - cabra), означаваща "кози", т.е. в превод "изсмукващото кози". Това име се дължи на сведенията, за намерени мъртви домашни животни и най-вече кози с рани на врата и следи от изсмукване на кръвта им.

Бива описвано като сравнително дребно същество, не по-високо от метър с хуманоидна форма. Цвета на кожата му е зеленикав или сивкав, очите са големи и изпъкнали, главата е закръглена, това бегло описание съвпада в голяма степен с друго предполагаемо същество - така нареченото "сиво извънземно". Освен всичко това е описвано и като силно прегърбено и с шипоподобни израстъци по протежение на гръбначния стълб стоящи като гребен, заострени и стърчащи зъби, вероятно от типа на кучешките зъби, понякога се споменава за криле подобни на прилепови и големи закривени нокти на крайниците или пръстите или дори вместо крайници.

Някои уфолози и търсачи на извънземни твърдят, че чупакабрас е извънземно по случайност попаднало в селскостопанските райони на Южна Америка. Други, предимно силно религиозното местно население вярва, че е вид демон.

Чупакабрас е също и един от основните обекти на издирване и изследване от страна на Криптозоологията.

Външни препраткиРедактиране

Also on FANDOM

Случайно уики