Fandom

Странно

Чукът от Кингуди

53pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share
Public domain Достоверността на описаното в статията събитие, явление, обект или факт е неизяснена
Чукът от Кингуди (на англ.-Kingoodie hammer, на исп.-Martillo de Kingoodie) е крайно необичаен артефакт открит през 1844 година от сър Дейвид Брюстърб (Sir David Brewsterв) в Kingoodie Quarry, Шотландия.

Представлява метален къс подобен на чук с дръжка, предполагаемо открит в скални породи от кредния период през мезозойската ера. През 1985 доктор А.У.Мед от Британското геологическо общество (Dr. A. W. Medd of the British Geological Survey) казва, че пласта от пясъчника, от който предполагаемо е изваден артефакта е от ерата Девон (Devonian) и е на възраст около 360-408 милиона години, което означава, че би трябвало да е попаднал там много преди появата на какъвто и да е разумен живот на земята. Човекът и неговите предшественици се предполага, че са започнали да произвежда артефакти преди не повече от 2-3 милиона години. Всичко това ако е вярно превръща чукът от Кингуди в артефакт вън от своето време.

Теорията, че артефактът е сравнително нов и е попаднал в по-стар пласт под влияние на геологични процеси e с много висока вероятност за истинност. Друга възможност е откривателят му да не е посочил истинското място с цел произвеждане на сензация и реалната възраст на скалите в които се е намирал да е в исторически мащаби. Най-накрая има теории и за това, че обекта е пълна измама и фалшификация, но повечето установени научно факти и свойства на обекта са в противоречие с тези твърдения.

Външни препраткиРедактиране

Also on Fandom

Случайно уики