Fandom

Странно

Фигурки от Акамбаро

53pages on
this wiki
Add New Page
Беседа0 Share
Public domain Достоверността на описаното в статията събитие, явление, обект или факт е висока
Фигурките от Акамбаро (на англ. - The Acambaro figures) представляват глинени фигурки на странни животни и хора. Открити са предполагаемо през 1945 г от германеца Валдерам Юлсруд (Waldemar Julsrud) и са били предполагаемо зарити в Зъбера на Бика (Cerro del Toro) близо до селището Акамбаро (Acámbaro), на 280 км от град Мексико.

В продължение на няколко години Юлсруд предполагаемо успява да събере над 30 000 броя, които били даже бъркани с предметите от културата Чупикуаро (chupícuaro), съществувала между 800 г пр.н.е. и 200 г от н.е.

Изобразените от фигурките същества не би трябвало да съществуват поне в историческо минало. Могат да бъдат оприличени на динозаври, митични фигури, и влечугоподобни създания в странни връзки с образи на хора. Този анахронизъм в изобразяването на същества живели не по това време дава основание понякога фигурките да бъдат окачествявани като артефакти не на мястото си. Също така са предмет на любопитство на криптозоолозите, защото изобразяването на такива същества може да означава съществуването им в сравнително недалечното минало.

ИзточнициРедактиране

Външни препраткиРедактиране

Also on Fandom

Случайно уики