FANDOM

Public domain Достоверността на описаното в статията събитие, явление, обект или факт е висока
Yonaguni Ruins Scuba.jpg

Подводният комплекс на Йонагуни

Подводният комплекс на Йонагуни (Underwater pyramid structure at Yonaguni или Submarine ruins of Yonaguni), наричани и "Руините от Йонагуни" е древно природно образувание или строеж на дъното на океана в близост до японският остров Йонагуни, намиращ се в западната част на архипелага. Представлява огромни каменни блокове подредени терасовидно и пирамидовидно.

Комплекса е открит случайно през 1985 година от японския гмуркач Кичахиро Аратаке. Известно време научната общественост игнорирала откритието. При изчисления на възрастта на обекта се оказва, че не по-рано от 10 000 години назад, а най-вероятно дори 15 000 години, когато нивото на световния океан е било около 40 м по-ниско от сегашното и строежът се е намирал над водната повърхност. Това го прави по-древен от египетските пирамиди, чиято възраст се изчислява най-често на не повече от 6-7 000 години. Сред учените битува тезата за естествен произход на обекта, но крайната причудливост на формите хвърля сянка върху тази теория.

Map-yonaguni.png

Карта на остров Йонагуни

Един от обектите става известен като "Голямата пирамида от Йонагуни" поради голямото си сходство в размерите с "Голямата пирамида в Гиза". Външния й вид дава впечатление за незавършен строеж и предствлява нещо като неправилна стъпаловидна пирамида. В близост до нея има издигнати два блока с доста правилна форма и тегло по около 200 тона, които също изглеждат дело на разумно същество. Освен този обект са открити още няколко които изглеждат с изкуствен произход.

Външни препраткиРедактиране

Also on FANDOM

Случайно уики