FANDOM

Йети, наричан също Големият снежен човек, е човекоподобно създание, чието местообитание са високите части на Хималаите . За родно място на Йети се смятат Хималаите — в района около ледниковото езеро Цо Ролпа между Еверест и Катманду.Много пътешественици и алпинисти твърдят, че са виждали или самото маймуноподобно същество, или неговите стъпки. Някои от тях заявяват, че са чували странни пронизителни крясъци.Научната общност не признава Йети. Въпреки това вярата на местните в Йети е силна, през 50-те години на 20 век непалското правителство забранява убиването му и контрабандата с него.Често се появяват снимки , които след анализ се оказват фалшификати. Още през 1921 г. се провежда първата експедиция в Хималаите, при която откриват огромни стъпки . Четири години по-късно един пътешественик твърди , че срещнал покрит с козина човек, който копаел нещо в снега и бързо се скрил в гората. През петдесетте жител на Мериленд представил снимки с отпечатъци на стъпки ,оставени от Йети в снега в гората само на час път от Белия дом.През 1967 г. Роджър Патерсън станал първия човек , заснел Голямата стъпка - отначало всички приели кадрите за истински , но през 1999 г. компютърен анализ доказал , че става дума за фалшификат .

Also on FANDOM

Случайно уики