FANDOM

Джийн Луис Келмънт (Jeanne Louise Calment)е родена на 21 февруари 1875 и умира на 4 август 1997. Тя е живяла 122 години и 164 дни (44,724 дни общо). През целият си живот е живяла във Arles, Франция и е надживяла както дъщеря си(която умряла на 36 години от пневмония), така и внукът си. На 17 октомври 1988 бива записана в книгата на Гинес като най-старият човек живял някога.

Родена в добро семейство. Всички нейни роднини живяли дълги години. Нейният брат починал на 97 годишна възраст, баща и-93 и майка и-86 годишна възраст. Тя водела здравословен живот и имала различни хобита като тенис, плуване, каране на колело, опера и т.н. Нейният съпруг починал на 73 годишна възрастт през 1942 от десерт приготвен от развалени череши.

През целият си живот Джийн била здрава, дори на 100 годишна възраст все още карала колело. След като запалила пожар в кухнята докато готвела докторите решили (на 110 год.) да отиде в дом, където да бъдат полагани грижи за нея. Била в много добра форма, тежала 45 килограма и дори пушила до 117 си година, само 5 години преди да почине.

Also on FANDOM

Случайно уики